6/30/2018

SKRADZIONE LALECZKI | KER DUKEY & K.WEBSTER

Witam was w recenzji książki z gatunku,który rzadko czytam chociaż bardzo go lubię. Nie za często zdarza mi się sięgać właśnie po thrillery psychologiczne, jest to pewnie spowodowane tym,że mam za dużo innych książek na swojej liście "do przeczytania ",więc kiedy miałam możliwość przeczytać "Skradzione laleczki " sięgnęłam po nie od razu. Muszę też wspomnieć,że książkę czytałam w formie ebooka dlatego,też muszę skorzystać ze zdjęcia z internetu.


Kogo kocha Benny? Swoje małe, słodkie lalki.
Póki są posłuszne i nie stają z nim do walki.
Dba, by były piękne. Włosy im układa
i na ich młode ciałka sukienki zakłada.
A gdy noc zapada do zabawy przystępuje.
Młodsza lalka uległa, starsza walczyć próbuje.
Lecz kiedy ta ulubiona od niego ucieka,
nie liczy się, że druga pozostać przyrzeka.
Serce pęka mu z rozpaczy, oczy ma pełne łez,
jego lalka musi wrócić, bądź jej życia nadszedł kres.
Czy podjąłeś kiedyś decyzję, która zaważyła na całym twoim życiu? 
Dwanaście lat temu czternastoletnia Jade Phillips oraz jej młodsza siostra, Macy, zostały uprowadzone z pchlego targu. Dziewczynki były więzione przez psychopatycznego potwora imieniem Benny (znanego także jako Benjamin Stanton), skazane na jego znęcanie się i tortury. Po czterech latach Jade udało się uciec oprawcy. Niestety, nie mogła zabrać ze sobą siostry. Przyrzekła więc, że po nią wróci. 
Obecnie, już jako szanowana pani detektyw, Jade nadal nie potrafi poradzić sobie ze świadomością, że nie udało jej się uratować młodszej siostry. Potworna przeszłość nie daje kobiecie spokoju. Nawiedza teraźniejszość i nie pozwala pani detektyw na nawiązanie żadnych bliskich relacji. Zdeterminowana, by wyrwać siostrę z rąk oprawcy, Jade rzuca się w wir pracy. Każdą sprawę zaginięcia traktuje tak, jak gdyby szukała Macy. Sprawdza wszystkie możliwe tropy, by odnaleźć ofiary i wpakować winowajców za kraty.
Jej najnowsza sprawa coś jej jednak przypomina, a podświadomość od razu podpowiada, że oto powrócił ich okrutny oprawca. Z pomocą przystojnego partnera Jade bada nowe tropy w poszukiwaniu starego wroga. Ma nadzieję, że jej siostra nadal żyje i w końcu wróci do domu.
opis z lubimyczytac.pl
Od razu na wstępie mówię,że nie wstawiłam wam tu całego opisu z lubimy czytać ponieważ jego końcówka to bardzo duży spojler i nie radzę wam jego czytać. Ja sama nie wiedziałam praktycznie nic o tej książce oprócz tego z jakiego jest gatunku, dopiero teraz zauważyłam ,że ten opis jest jak streszczenie całej książki i zdradza zbyt wiele.

Autorki podjęły się opisaniu bardzo trudnych tematów jakimi są m.in. śmierć najbliższych, porwanie, przemoc seksualna.Wyszło im to,według mnie, dobrze ale  uważam,że było tego wszystkiego za dużo, przez co nie skupiły się na lepszym opisaniu tego jak i emocji towarzyszących Jade podczas tego co ją spotykało. Przykładowo w sytuacji ,w której Benny  używał wobec naszej głównej bohaterki przemocy opisane było to w kilku zdaniach, a potem autorki przeszły do czegoś całkiem innego. Co tak średnio mi się podobało , bo kiedy  byłam nie mogłam przetrawić, przemyśleć tego co się właśnie wydarzyło.

W książce nie podobały mi się również sceny erotyczne,które opisywane były co kilka stron zawsze kiedy nasza bohaterka źle się czuła i wracały jej wspomnienia. Nie było to zbyt fajne kiedy książka która miała być thrillerem psychologicznym stałą się erotykiem,

Co do bohaterów to Jade była naprawdę dobrze wykreowaną postacią. Jako narratorka wiedzieliśmy co czuje w danej sytuacji . Według mnie jest to silna postać,która po tym co się stało stara się normalnie żyć i za razem uratować siostrę. Stawiała na swoim i zrobi wszystko żeby Benny dostał to na co zasłużył. I choć na początku mało kto jej wierzy,że jej oprawca powrócił, ona za wszelką cenę stara się im udowodnić,że swoją rację. Jedyne co mnie trochę denerwowało jest to,że uważała,że nie jest dla nikogo wystarczająco dobra,że nie zasługuje żeby mieć chłopaka itp, Usprawiedliwiam tym,że jest po ciężkich przejściach i nie mogę oceniać tego co ona myślała, kiedy nie doświadczyłam  tego samego.

Pomysł na tą książkę bardzo mi się spodobał. realizacja (oprócz rzeczy wspomnianych prze ze mnie wcześniej) również .Więc książkę polecam,ale dla osób powyżej 16 lat ze względu na sceny erotyczne oraz bardzo brutalne opisy np.morderstwa. A to co zdarzyło się na końcu była tak nie spodziewane ,że tylko czekam na okazję w której będę mogła przeczytać kolejną część.
Jeżeli czytaliście tą książkę możecie mi napisać co o niej sądzicie?
za możliwość przeczytania dziękuję WYDAWNICTWO NIEZYKLE

1 komentarz:

  1. Bardzo zaciekawiłaś mnie tą recenzją, na pewno nie długo sięgnę po książkę.

    OdpowiedzUsuń