6/18/2018

CZERWONY PAJĄK | KATARZYNA BONDA

Hej,dzisiaj przychodzę do was z kolejną recenzją. Będzie to recenzja "Czerwonego pająka"  pani Katarzyny Bondy.Więc jeżeli chcecie Poznać moją opinię na temat tej książki zapraszam do dalszej części tego postu.


Córka Saszy Załuskiej zostaje uprowadzona przez nieznanych sprawców i mimo wzmożonych wysiłków policji nie udaje się jej odnaleźć. Prywatne śledztwo Saszy wykazuje, że porwanie dziewczynki jest powiązane z zagadkowym samobójstwem byłego oficera wywiadu, pseudonim Dziadek, niegdyś przełożonego Załuskiej. To w jego posiadaniu znajdowało się archiwum kompromitujące najważniejszych polskich polityków. Teraz jednak dokumenty zniknęły. W ich poszukiwaniach biorą udział wszystkie zainteresowane strony – zarówno mafiosi, jak i politycy oraz służby specjalne – a komuś niezwykle zależy na tym, żeby to właśnie Sasza je odnalazła. Porywacze wiedzą, że aby ocalić życie córki, Załuska zgodzi się na wszystko.
W starej torpedowni w Gdyni nurek znajduje zwłoki kobiety. Jeszcze zanim badanie DNA potwierdzi tożsamość ofiary, komendant Robert Duchnowski rozpoznaje ciało…

opis z lubimyczytać.pl

O twórczości pani Bondy słyszałam bardzo dużo pozytywnych opinii,ale jakoś nigdy  nie miałam okazji się z nią zapoznać. Więc gdy wydawnictwo zaproponowało mi zrecenzowanie jednej z książek tej autorki od razu się zgodziłam. Niestety okazało się że jest to ostatnia część serii, a że nie czytałam poprzednich, ciężko było mi się w nią "wgryźć" jednak w trakcie czytania zaczynałam rozumieć pewne rzeczy i w połowie książki czytałm ją z zapartym tchem, i chciałam wiedzieć jak dalej potoczą się losy głównej bohaterki.

Pni Katarzyna ma świetny styl pisania, wszystko w powieści jest świetnie opisane przez co czułam się jakbym byłą była świadkiem tego co się działo w miejscu w którym rozgrywa się akcja.Podobało mi się też to,że autorka zamiast przez cały czas używać imion i nazwisk bohaterów nadaje im przezwiska. Jest wtedy łatwiej ich odróżnić i nie trzeba zapamiętywać często dziwnych i trudnych nazwisk. Też przezwiska stosowane przez panią Bondę są bardzo proste do zapamiętania np.Kurczak czy Bułka.

Naszą główną bohaterką jest Sasza Załuska, profilerka,której zawsze udaje się wyjść z kłopotów. Autorka świetnie wykreowała tą postać. W książce możemy poznać przeszłość Saszy nie tylko to jaka jest teraz. Muszę przyznać,że to co musiała przeżyć bohaterka jest wstrząsające i dość przerażające, na pewno ukształtowało  w niej to jak podchodzi do pewnych spraw i jaka jest  wobec innych. Oprócz tego poznajemy ją jako matkę która jest w stanie poświęcić własne życie po to aby jej córka była bezpieczna.

W książce jak wspominałam są rozdziały w których czytamy o porwaniu Karoliny i wszystkim co się z tym łączy oraz rozdziały rozgrywające się w przeszłości. Musze przyznać,że bardzo mnie ciekawiły rozdziały z młodości Saszy kiedy wszystko powoli się wyjaśniało i wiedzieliśmy kto kim jest.

Podsumowując książka bardzo mi się podobała ale radzę najpierw przeczytać poprzednie części a potem zabrać się za tą. Też nie jest to książka dla wszystkich, z powodu dużej ilości wulgaryzmów i scen nie odpowiednich dla młodych czytelników, więc polecam ją osobom powyżej 15 roku życia.
W komentarzach napiszcie czy czytaliście już tą serię i co o niej myślicie, a może macie ją dopiero  w planach?
za książkę bardzo dziękuję WYDAWNICTWO MUZA orazz BUSINESS&CULTURE

3 komentarze:

  1. Mam pierwsze trzy tomy na półce. Czwartego jeszcze nie posiadam 😊 wkrótce się zabieram za te cegiełki.

    Serdecznie pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też polecam przeczytać całą serię od początku. Dla takiego świetnego finału naprawdę WARTO!!! :)

    OdpowiedzUsuń