1/17/2018

I NIE BYŁO JUŻ NIKOGO | AGATA CHRISTIE

Na pewno każdy chociaż raz słyszał o Agacie Christie.  Znana jest ze swoich kryminałów, których podczas swojego życia napisała naprawdę dużo. Pewnie też większość z was słyszała o książce "I nie było już nikogo", która jest jedną z popularniejszych książek tej autorki. "I nie było już nikogo" to 3 nazwa jaką nosiła ta książka. Na początku autorka nadała jej tytuł "Dziesięciu małych Murzynków", na prośbę wnuka Agaty zmieniona została na "Dziesięciu małych żołnierzyków" aż w końcu nadano jej tytuł ,którym teraz się posługujemy.



Dziesięć osób zostaje zaproszonych przez tajemniczego gospodarza do domu na wyspie. Gdy dwie z nich giną, goście zdają sobie sprawę, że to, co początkowo uważali za nieszczęśliwy wypadek, jest robotą zabójcy. Postanawiają odkryć jego tożsamość, ale okazuje się, że nikt nie ma alibi. Odizolowani od społeczeństwa, niezdolni do opuszczenia miejsca pobytu, umierają jeden po drugim w sposób opisany w dziecięcej rymowance, która wywieszona jest w ich pokojach.
opis  z lubimyczytac.pl


Po przeczytaniu opisu książka, nie mogłam po prostu przejść obojętnie i zaczęłam ją czytać. Muszę przyznać ,że to była naprawdę dobra decyzja, bo ta książka to mistrzostwo. Jestem bardzo dużą fanką kryminałów i mało co mnie zaskakuje,ale w tej powieści aż do samego końca nie byłam pewna kto jest mordercą.  To co autorka tam zrobiła było niesamowite i sama bym na to nie wpadła. 

Kolejnym plusem tej książki jest sposób pisania autorki, która pisze tak dobrze ,że tej ksiązki się ni czyta tylko przez nią płynie. Ja zaczęłam ją czytać wieczorem a skończyłam koło północy i nawet nie pamiętałam kiedy ja to wszystko przeczytałam , dla mnie była to chwila. Agata Christie opisuje wszystko bardzo realistycznie i tam gdzie jest to konieczne umie stworzyć napięcie.

W książce pojawia się aż 10 bohaterów,czyli dość dużo na jedną historię,ale autorka świetnie poradziła sobie z przedstawieniem  każdego i nie zajęło jej to połowy  książki, a po jej opisach czuło się jakby postacie stały przed tobą. Nie będę ukrywać,że od samego początku moją ulubioną postacią był policjant. I chyba tylko w jego niewinność wierzyłam. 
Bardzo spodobał mi się też motyw zabijania do słów rymowanki dla dzieci, który muszę przyznać,że był bardzo oryginalny i podziwiam autorkę za sam pomysł.

Podsumowując, uważam że książka "I nie było już nikogo" jest naprawdę rewelacyjna i każdy kto jeszcze się z nią nie zapoznał powinien ją przeczytać.  Polecam zapoznać się też z resztą twórczości tej autorki, co ja również będę musiała uczynić. 

4 komentarze:

  1. Do książek Agaty Christie i ogólnie do kryminałów jakoś nigdy mnie nie ciągnęło, ale w zeszłym roku dałam szansę temu gatunkowi, i zostałam bardzo miło zaskoczona, więc będę miała na uwadze ten tytuł, bo zapowiada się ciekawie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż wstyd się przyznać, ale jeszcze nie przeczytałam żadnej książki tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie masz jeszcze czas żeby to nadrobić :) Pozdrawiam cieplutko

      Usuń