7/06/2017

LOKATORKA | JP DELANEY

Tytuł oryginalny: THE GIRL BEFORE
Autor: JP DELANEY
Ilość stron: 416
Wydawnictwo: OTWARTE
Gatunek: THRILLER/ SENSACJA/ KRYMINAŁ
Data wydania: 14 CZERWCA 2017 r.
Ocena: 10/10

IDEALNE MIESZKANIE
WYMARZONA LOKATORKA
DOSKONAŁA ZBRODNIA

"-Czasami myślę sobie, że wszystkie małżeństwa byłyby znacznie bardziej udane, gdyby po pewnym czasie następował obowiązkowy rozwód. Powiedzmy po trzech latach. Ludzie o wiele bardziej szanowaliby się nawzajem."

Po usłyszeniu o czym jest ta książka od razu wiedziałam, że będzie to coś dla mnie. Uwielbiam książki tego typu i byłam bardzo szczęśliwa kiedy dostałam możliwość jej przeczytania. Książka jest podzielona na dwie narratorki. Emmę, która opowiada o swoim życiu w Folgate Street 1 przed swoją śmiercią i Jane , która opowiada o tym samym mieszkaniu tylko już po śmierci Emmy. Bardzo spodobał mi się ten pomysł, ponieważ jest dość oryginalny i nie często można spotkać takie książki. Spodobał mi się jeszcze ze względu na to, że mogłam poznać to co myślały obie kobiety podczas swoich czynów.
  


Edward rzadko czyta dla przyjemności. Kiedyś zapytałam go o to i odpowiedział mi, że nie lubi, gdy druk na dwóch sąsiadujących stronach nie układa się symetrycznie.

Bardzo polubiłam Jane, a Emmę trochę mniej. Em wydawała mi się taka lubiąca być w centrum uwagi, nie podobały mi się jej kłamstwa i to jak dalej w nie brnęła. Jane lubi łam przez to, że była silna  i nie poddawała się, widać było, że myślała nad tym co robi. 

Zmarli wydają się w porównaniu z nami absolutnie doskonali, stanowią ideał, z którym żadna żyjąca osoba nie jest w stanie się równać. Uporanie się z takim przekonaniem nie jest łatwe. Ale da się to zrobić.

Książka bardzo , bardzo mi się podobała. Jest naprawdę niesamowita i ogromnie się cieszę, że mogłam ją przeczytać. Na pewno wyląduje ona na liście moich ulubionych książek tego roku. Polecam ją wszystkim. 


Za książkę dziękuję wydawnictwu otwarte.

2 komentarze:

  1. Jestem jej ciekawa! Mam nadzieję, że mi także się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio widziałam ją na snapie książkowym i od razu wpadła mi w oczy. Będę szukała jej na dyskontach :D

    https://karolina-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń