7/11/2017

ANATOMIA OBCOŚCI | ANDREA PORTES


Tytuł oryginalny: ANATOMY OF MISFIT
Autor: ANDREA PORTES 
Ilość stron: 356 
Wydawnictwo: YA!
Gatunek: LITERATURA MŁODZIEŻOWA
Data wydania: 2016 r.
Ocena: 8/10

Anika Dragomir jest trzecią najpopularniejszą dziewczyną w szkole. Ale w środku nie czuje się już tak pewnie… Na dodatek ulega miłosnemu zauroczeniu. Kandydatów na chłopaka jest dwóch: Logan, niekonwencjonalny romantyk i wyśmiewany outsider, oraz Jared, lider zespołu rockowego, pożądany przez każdą dziewczynę w miasteczku. Anika nie do końca wie, kogo wybrać, a każdy z adoratorów ma ciemną stronę…


"-Nigdy nie osądzaj nikogo, dopóki nie przejdziesz kilometra w jego butach.
Pauza.
-W ten sposób znajdujesz się kilometr od niego i zdobędziesz jego buty."

"Anatomia obcości" jest to jedna z pozycji znajdująca się na mojej liście książek do przeczytania, zachęciły mnie do niej różne recenzje. Gdy miałam ją już u siebie i przeczytałam opis, który nie zbyt mnie zachwycił wydawało mi się , że pomyliłam książki bo z tych wszystkich opinii o niej nie do końca pamiętałam o czym jest. Ale nie chciałam się do niej przez to zrażać, wiec tak czy siak postanowiłam ją przeczytać. I muszę przyznać, że ok. 50 lub 100 stron nie przypadło mi do gustu. Była to zwykła historia miłosna podobna do innych, dopiero później zrozumiałam jej przekaz i się w nią wciągnęłam. Przeczytałam ją w dwa dni, gdyż bardzo spodobał mi się styl pisania autorki i to jak książka została wydana. 


"Czy kiedykolwiek mknęliście swobodnie przez przestrzeń? Czy kiedykolwiek widzieliście, jak drzewa, wiatr, domy i cały zgiełk świata, jaki w swoim życiu słyszeliście, po prostu umyka obok was i nad wami, a potem pojmujecie, że moglibyście śmignąć w górę ku wieczornemu słońcu i może także je zostawić za sobą? Wzwyż, wzwyż, w to jaskrawopomarańczowe niebo, z dala od głupiej ziemi, na której wszyscy gadają jednocześnie"

Problem , który porusza ta książka jest zapewne wszystkim dobrze znany i najprawdopodobniej każdy kiedyś się z nim spotkał. A mianowicie chodzi mi o wyśmiewanie innych , przez to jakiego są pochodzenia , jaki mają skóry czy jakie są ich poglądy.  Główna bohaterka, podobała mi się chociaż trochę denerwowało mnie to jak podporządkowywała się jej niby przyjaciółce. W pewnym sensie ją rozumiałam, sama w takiej sytuacji pewnie bym starała si jej nie zdenerwować. Ale czasami naprawdę przesadzała. Miałam też problem, z tym , że w pewny, sensie chciałam , żeby byłą z Jaredem ale też z drugiej strony był Logan, który strasznie mocno ją kochał. 
I  do pewnego momentu byłam rozdarta tak jakbym sama była Aniką. 

"To tylko przypadek. Jestem wzorową uczennicą wyłącznie dlatego, że jeśli przestanę nią być, tata nie będzie mnie kochał."

Choć książka jest zwykłą powieścią dla młodzieży to co zdarzyło się na końcu książki było tak niespodziewane i rozdarło mi serce. Ciesze się  z tego, że Anika w końcu znalazła w sobie tą odwagę na powiedzenie paru rzeczy ale szkoda, że dopiero po tym co się wydarzyło. Chciałabym polecić tą książkę osobom szczególnie nastolatkom , którzy też może spotykają się z takim problemem jak główna bohaterka.  Uważam , że warto przeczytać tą pozycję. A po za tym jej okładka naprawdę ładnie będzie się prezentować w biblioteczce :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz