7/12/2017

CZYTELNICZE NAWYKI | BOOK TAG

W blogosferze istnieje bardzo dużo tagów związanych z książkami.Sama też lubię je czytać. Chociaż  nie wszystkie mnie zainteresowały kilka było do siebie podobnych, w jeszcze innych miałam trudności z dopasowaniem książek do pytań. Jednak ten, który teraz wykonam wydał mi się dość ciekawy.  Jako nałogowy czytelnik mam swój kącik do czytania oraz czynności, które podczas czytania wykonuje niemalże rutynowo. Jest to mój pierwszy tag, który wykonuję, wiec mam nadzieję , że wam się spodoba. 


1. CZY MASZ W DOMU KONKRETNE MIEJSCE DO CZYTANIA? 
Oczywiście jest to moje łóżko, właśnie w nim najwygodniej mi się czyta. Chociaż są momenty , w których zamiast łóżka wybieram biurko. Zdarza się to podczas nocy książkocholików czy wtedy gdy w łóżku nie mogę się skupić. 

2.CZY W TRAKCIE CZYTANIA UŻYWASZ ZAKŁADKI, CZY PRZYPADKOWYCH ŚWISTKÓW PAPIERU?
Jeszcze nie dawno odpowiedziałabym na to pytanie, że używam przypadkowych rzeczy ,które wpadną w moje  ręce ale teraz coraz częściej sięgam po zakładki. Jednak czasami zdarza mi się zaznaczać strony jakimś paragonem czy właśnie świstkiem papieru.

3.CZY MOŻESZ PO PROSTU SKOŃCZYĆ CZYTAĆ KSIĄŻKĘ? CZY MUSISZ DOJŚĆ DO KOŃCA ROZDZIAŁU, OKRĄGŁEJ LICZBY STRON?
Więc jak mam czas zawsze staram się dojść do końca rozdziału, ale zdarza się, że tego czasu niestety mi brakuje wiec kończę czytać na przypadkowej stronie. A jeżeli chodzi o okrągła liczbę stron to nie zwracam na to uwagi.

4.CZY PIJESZ ALBO JESZ W TRAKCIE CZYTANIA?
Zależy to od książki, jeżeli denerwuję się losami bohaterów to oczywiście jem. Ale gdy książka mnie aż tak nie wciąga to obędę się bez jedzenia. Co do picia to często podczas czytania piję herbatę.

5. CZY JESTEŚ WIELOZADANIOWA? POTRAFISZ SŁUCHAĆ MUZYKI LUB OGLĄDAĆ FILM W TRAKCIE CZYTANIA?
Podczas czytania potrafię słuchać muzyki, ale tylko takiej w której nie znam słów. I na tym kończy się moja wielozadaniowość, niestety, ale wole się skupić na książce niż żeby miał mnie rozpraszać film itp.

6.CZY CZYTASZ JEDNA KSIĄŻKĘ , CZY KILKA NA RAZ?
Jeżeli jest rok szkolny to czytam lekturę i inną książkę i tak średnio to lubię. Na szczęście gdy mam wolne czytam jedna książkę mogę całą swoją uwagę jej poświecić.

7.CZY CZYTASZ W DOMU, CZY GDZIEKOLWIEK?
Ja najczęściej czytam w domu, ponieważ nic mnie nie rozprasza i mogę w 100% oddać się książce.

8.CZYTASZ NA GŁOS CZY W MYŚLACH?
Wygodniej jest czytać mi w myślach, ale są momenty , w których przez to , że nie mogę się skupić zaczynam czytać na głos.

9.CZY CZYTASZ NAPRZÓD, POZNAJĄC ZAKOŃCZENIE? POMIJASZ FRAGMENTY KSIĄŻKI?
Kiedyś czytałam ostatnie zdania w książce, albo szukałam fragmentów w których będzie mowa o losach bohaterów. Teraz jednak staram się z tym walczyć, chociaż czasami nadal ulegam pokusie. Co do fragmentów książki to ich nie pomijam.

10.CZY ZGINASZ GRZBIET KSIĄŻKI?
Z własnej woli nie  , lecz gdy przez przypadek się zegnie to nie robi mi to jakiejś większej różnicy.

To były wszystkie pytania w tym Tagu , w komentarzach możecie sami odpowiedzieć na te pytania i polecić mi jakieś inne tagi warte uwagi. Mam nadzieję, że mój pierwszy post tego typu wyszedł w miarę dobrze.


8 komentarzy:

  1. Naprawdę ciekawy tag! :D W sumie w większości odpowiedziałabym podobnie. :D
    Swoją drogą zapraszam serdecznie do mnie, gdzie również znajduje się tag czytelnicze nawyki i na wczorajszą recenzję książki "Bad mommy. Zła mama. :D
    Pozdrawiam cieplutko. <3
    agataczytaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kilka odpowiedzi zgadza się ze mną, haha :D
    Ciekawy tag :)

    https://karolina-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czytać tagi :) Zawsze można dowiedzieć się dużo ciekawych informacji czytelniczych o drugiej osobie. Chyba dość popularny jest tag 10 czytelniczych faktów o mnie (chociaż ja bym się tu nie ograniczała do tej ilości :P).

    Pozdrawiam cieplutko, dziennikbibliotekarki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc nie słyszałam jeszcze o tym tagu ale może się skuszę i zrobię go u siebie :) również pozdrawiam <3

      Usuń
  4. Świetny post, świetne odpowiedzi! Zostaję na dłużej ❤

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz piękny nagłówek!
    Ciekawych odpowiedzi udzieliłaś :D Ja przy czytaniu nie dam rady jeść, bo albo jem albo czytam. A jak jem to zapominam że czytam i skupiam się na jedzeniu. Nie jestem wielozadaniowa XD


    Pozdrawiam!
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń