11/12/2017

NAJLEPSZE LEKTURY SZKOLNE


Lektury szkolne kojarzą nam się z nudnymi , napisanymi starym językiem książkami. Ale czasem możemy trafić na bardzo ciekawe i godne polecenia pozycje. O tych właśnie powieściach chciałabym dzisiaj napisać. Więc,żeby nie przedłużać zapraszam was na przeczytanie o moich ulubionych lekturach od 1 klasy podstawówki do 2 klasy gimnazjum  włącznie.


1.Na początek chciałabym wam wspomnieć o książce "Chłopcy z placu broni" książka opowiada o chłopcach, którzy "walczyli" z Czerwonymi Koszulami o wolny ogród w którym znajdował się plac zabaw. Książka jak dla mnie była bardzo wzruszająca, szczególnie jej końcówka i może nie jest to najnowsza powieść to napisana jest bardzo prostym językiem i przyjemnie się ją czyta.

2.Następną lekturą będzie książka "Ania z Zielonego wzgórza",  w której urzekło mnie wszystko od bohaterów po historię i miejsca. Książka ta jest też jedną z moich ulubionych książek. I uważam ,że każdy choć raz powinien ją przeczytać.

3. Kolejna książka nosi tytuł "Oskar i pani Róża" jest to ksiażka ,o której już trochę pisałam na tym blogu wiec zostawię wam tu link

4.Ostatnią lekturą będzie książka ,którą nie dawno czytałam a mowa tu o "Małym Księciu" książce choć krótkiej to bardzo mądrej i ciekawej. Naprawdę polecam wam ją przeczytać bo spędzicie na nią z 30 min ale na pewno nie stwierdzicie ,że zmarnowaliście czas.

Więc to były już wszystkie lektury o któych chciałam tu wspomnieć. Mam nadzieję ,że do którejś z nich was przekonałam. W komentarzach możecie pisać jakie są wasze ulubione lektury szkolne?

6 komentarzy:

  1. ''Ania z Zielonego Wzgórza'' oraz ''Mały Książę'' to jedne z moich ulubionych lektur. Lubię jeszcze ''Zbrodnię i karę'' i te wszystkie książki, które miałam w podstawówce. ;)

    https://czytam-wszystko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbrodni i kary nie miałam okazji jeszcze przeczytać,ale z tego co widziałam to opinie są podzielone. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  2. Nie przepadałam za lekturami szkolnymi mało które przeczytałam :D Z tych, które wymieniałaś miałam tylko "Małego Księcia" oraz " Chłopcy z pracy broni". I żadna z nich nie zachwyciła mnie. "Ani z .." nie lubiłam nigdy, a jedynie "Oskar i Pani Róża" to książka do której mam sentyment ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Ania z Zielonego wzgórza", "Szatan z siódmej klasy" i ostatnio - "Pan Tadeusz" :D To są lektury, które jak dla mnie są znośne, haha :D Bo lektur jako tako, bardzo nie lubię czytać :/

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam wszystkie te książki, ale ja jeszcze czytałam "Ten Obcy" za dziecka, no i "Plastusiowy pamiętnik" i wiele innych ciekawych pozycji.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  5. W liceum nie przeczytałam większości z lektur i nie żałuję. Czemu? Bo przeczytałam je w wieku dojrzalszym i bardziej doceniłam. Najbardziej zachwyciło mnie "Nad Niemnem" i "Lalka". "Małego księcia" wciąż powtarzam sobie co jakiś czas, to jedna z tych ponadczasowych książek, które się nie starzeją.
    Pozdrawiam
    M. R.

    OdpowiedzUsuń