10/19/2017

KRÓL WĘZY | JEFF ZENTNER

Hej! Dzisiaj mam dla was recenzję książki, która jest obecnie jedną z moich ulubionych młodzieżówek. Jest to książka "Król Węży" autorstwa Jeffa Zentnera. Jak mogliście zauważyć ostatnio dodałam recenzję innej książki tego autora, ale muszę się przyznać, że ta o której dzisiaj wam opowiem bardziej przypadła mi do gustu i skradła moje serce.




Ponure, zaściankowe miasteczko na południu Stanów Zjednoczonych. Młodzieńcze życie Dilla nie jest łatwe. Nie dość, że czuje się napiętnowany przez trudną rodzinną sytuację, to dodatkowo w szkole traktowany jest jak odmieniec. Jedynym antidotum na cały ten wszechogarniający jad, jest jego przyjaźń z innymi wyrzutkami Travisem i Lydią. Historia wzlotów i upadków trójki przyjaciół, którzy za wszelką cenę chcą wyrwać się z tego nieprzyjaznego dla nich miejsca. 
opis z lubimyczytać.pl

Nie wiem jak mam opisać to co czuję po przeczytaniu tej książki. Jest to powieść, na której będziecie się śmiali a raz płakali. Może wami wstrząsnąć,ale również sprawić,że nauczycie się inaczej postrzegać świat. Ja osobiście przeszłam przez to wszystko, a po jej przeczytaniu trudno było mi się otrząsnąć. Książka porusza bardzo ważne tematy jakimi są: miłość, bieda, wiara, przyszłość, trudne sytuacje rodzinne, przemoc, alkoholizm,przyjaźń, śmierć. Nie jest to łatwa lektura (w niektórych momentach), ale dużo jest też sytuacji, w których myślimy  o tej powieści jako o "kolejnej młodzieżówce o przyjaźni, miłości. Aż tu nagle dzieje się coś tak nie oczekiwanego,że aż zwala z nóg. 

W tej książce bardzo ważnym elementem było liceum naszych bohaterów, chociaż nie chodzi mi tu o budynek, lecz o osoby. Pokazane było tu wyśmiewanej się z rówieśników, odrzucanie ich. Nasi  bohaterowie musieli radzić sobie właśnie z takim szykanowaniem/prześladowaniem. Książka uczy jak nie przejmować się opinią innych ludzi, jak radzić sobie z tym i robić coś wbrew innym. 


Co do naszych bohaterów to każdego z nich uwielbiałam,choć byli całkowicie różnymi postaciami. Zacznijmy od Dilla, który chociaż trudnej sytuacji rodzinnej stara się nie poddawać , nie zwracać uwagi na szepty za jego plecami i zmienić swoją przyszłość. Chociaż świat wydaje się być przeciwko niemu. 
Następnym bohaterem jest Travis , który kocha ponad wszystko serię książek Bloodfall i angażuję się w to całym sercem. Podobnie jak Dill nie ma on łatwo w domu, ciężko pracuje i jest ponad tym co myślą o nim inni.
No i już naszą ostatnia bohaterką jest Lydia. Dziewczyna prowadząca bloga, interesująca się modą i marząca o tym aby wyprowadzić się z jej małego, rodzinnego miasta. Ona w przeciwieństwie do chłopaków ma kochającą rodzinę, pieniądze i plan na przyszłość. Jednak to wszystko nie robi z niej nie wiadomo kogo, stara się jak może pomóc przyjaciołom i staje za nimi choćby nie wie m co.

Podsumowując książka "Król węży" to nie tylko młodzieżówka, ale i opowieść o życiu, przetrwaniu. Chociaż jest krótka, to nie jest to powieść na raz. Bardzo,bardzo,bardzo polecam tą historię wszystkim czytelnikom ,którym znudziły się "schematyczne" książki młodzieżowe, ale również tym, którzy chcą zapoznać się z tą historią.
ZA KSIĄŻKĘ DZIĘKUJĘ WYDAWNICTO JAGUAR

10 komentarzy:

  1. Czytałam "Goodbye days" tego autora i przypadła mi do gustu. Może z "Królem węży" będzie tak samo :)
    Karolina-comebook

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno powinnaś się przekonać. Mi osobiście bardziej podobał się "Król Węży" przez to jakie wartości pokazuje. Pozdrawiam cieplutko!!

      Usuń
  2. Nie czytałam jeszcze nic tego autora, a opis brzmi obiecująco ;)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam tą książkę, a autor napisał jak na razie 2 książki więc nie jest jeszcze zbyt popularny. Pozdrawiam cieplutko!!

      Usuń
  3. Ja jednak nie jestem przekonana do tego tytułu ;) ale wydaje mi się, że to ciekawa propozycja dla młodzieży.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka sama sobą przekazuje bardzo dużo wartości i choć opowiada historię nastolatków to na pewno osobom starszym też się spodoba i znajdą w niej coś dla siebie. Pozdrawiam cieplutko !!!

      Usuń
  4. Zawsze dobrze usłyszeć, że to nie jest kolejna schematyczna młodzieżówka bo takich mam już wystarczająco dużo :) Posiadam tą książkę od jakiegoś czasu ale nie mam kiedy się za nią zabrać...

    booklicity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tym,że jest już za dużo schematycznych młodzieżówek, a ta na pewno nią nie jest, więc czym prędzej powinnaś ją przeczytać. Pozdrawiam cieplutko!!

      Usuń
  5. Tak! Mam tą książke w planach i Twoja opinia utwierdziła mnie w w tym, że musze czym prędzej zaklepać ją sb w bibliotece!!:D
    Buziaczki i zapraszam do nas.<333
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń