9/09/2017

OSTATNIA ARIA MOZARTA | MATT RESS

Ogólnie to nie interesuję się muzyką, Mozarta czy też innych dawnych kompozytorów. Osobiście wolę słuchać piosenek z lat 80 typu Abba czy tych nowszych. Jednak po przeczytaniu tej książki, inaczej spojrzałam na tamte osoby i zafascynowały mnie piosenki grane na pianinie. Jeżeli chcecie poznać moją recenzję tej książki serdecznie zapraszam.


Jest rok 1791, siostra wybitnego kompozytora Wolfganga Amadeusza Mozarta, z którym nie rozmawiała od paru lat nagle dostaje wiadomość o jego śmierci. Decyduje się na wyjazd do Wiednia, aby odkryć mordercę swojego brata. Niestety nie jest to do końca bezpieczne zwłaszcza po tym jak została zaatakowana.

"Ostatnia Aria Mozarta" to książka , która nie spodoba się wszystkim. Jest tu bardzo dużo postaci, w których trudno się niekiedy połapać. Są tu też wątki historyczne i osoby, które się nie interesują historią mogą się nie polubić z tą historią. Mi jednak książka bardzo się podobała, osobiście uwielbiam książki z zagadkami do rozwiązania więc było to coś dla mnie. Podobał mi się również styl autora, dzięki któremu książkę czytało się szybko i przyjemnie .

Co do bohaterów to muszę przyznać, że jakoś bardzo się z nimi nie zżyłam, jest to chyba spowodowane tym, że co chwila do historii wkraczały nowe postacie i w pewnych momentach zapominałam kto jest kim. Według mnie siostra Mozarta mogła by być lepiej opisana bo miałam problem z wyobrażeniem sobie jej. Chociaż podobało mi się to jak się zachowywała i ,żeby dowiedzieć się tajemnicy śmierci swojego ukochanego brata była w stanie podjąć bardzo niebezpieczne próby, przez które sama mogła zginąć.


Jak już wspomniałam 2 razy jedynym minusem, jak dla mnie, było wprowadzanie do powieści tylu osób, że czasem zapominało się kto jest kim. Ale po za tym uważam ,że książka jest godna polecenia. I chciałabym ją polecić osobom lubiącym historię lub muzykę stworzoną przez Mozarta.
Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwo Kobiece


1 komentarz:

  1. Jestem zainteresowana tą pozycją, zwłaszcza że są tam wątki historyczne.

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń