6/25/2017

NAZNACZENI ŚMIERCIĄ | VERONICA ROTH

Tytuł oryginalny: CARVE THE MARK
Autor: VERONICA ROTH
Ilość stron: 534
Wydawnictwo: JAGUAR
Gatunek: LITERATURA MŁODZIEŻOWA
Data wydania: 17 stycznia 2017 r.
Ocena: 7/10

Nie ma miejsca na Honor, gdy chodzi o przetrwanie. 
-Zakładasz, że jestem brutalna bo tak słyszałeś- powiedziałam- A co ja słyszałam na twój temat? Masz cienką skórę, jesteś tchórzem, durniem?
-Pochodzisz z rodziny Noaveków- odezwał się stanowczym tonem- Masz brutalność we krwi.
- Nie wybierałam krwi, która płynie w moich żyłach - odparłam- Tak jak ty nie wybierałeś swego losu. Ty i ja jesteśmy tym, kim nas uczyniono.

- Chcesz widzieć ludzi jako skrajności. Dobry albo zły, godny zaufania albo niegodny - powiedziałam. - Rozumiem. Tak jest prościej. Ale to nie zgadza się z rzeczywistością.

Książka ta mimo, że bardzo mi się podobała dostała ode mnie jedynie 7 punktów a spowodowane jest to ogromnie długimi opisami, przez które ledwo przebrnęłam. Była to moja pierwsza powieść tej autorki i muszę przyznać, że bardzo spodobał mi się jej styl pisania. Dzięki niemu łatwiej mi się czytało tę książkę. Ogólnie pomysł na historię jest dość oryginalny i dotychczas nie spotkałam się z taką książką, choć przypomina mi trochę Romeo i Julię.


Jestem z Shotet. Jestem ostra jak odłamek szkła i tak samo krucha. Opowiadam kłamstwa lepiej niż prawdę. Widzę cała galaktykę, ale nigdy jej nie dostrzegam.

Co do bohaterów to byłam z nich zadowolona. Jedynie denerwowała mnie mama Akosa i brat Cyry. Co do niego to w ogóle go nie rozumiałam, jak można być tak podłym w stosunku do siostry. Bardzo podobali mi się głowni bohaterowie, przez całą lekturę nie było chyba momentu w którym przestałabym ich lubić. Spodobało mi się nastawienie Cyry i jej charakter. A tak szczerze to nie wiem co mi się tak bardzo podobało w Akosie po postu go lubiłam.

Po raz pierwszy zrozumiałam, jak cienka granica oddziela strach od miłości, respekt od uwielbienia.

Wydaje mi się, że jest to książka warta uwagi . Dałabym jej o wiele większą ocenę gdyby nie te opisy, które utrudniały mi to czytanie.  Szczerze mogę wam ją polecić.

2 komentarze:

  1. Po Niezgodnej jestem strasznie sceptycznie nastawiona do tej autorki. Jednak może przeczytam tę książkę bo wydaje się całkiem inna :)
    Pozdrawiam!
    http://recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam Niezgodnej niestety, ale ta Książka jest godna uwagi według mnie.

      Usuń