2/24/2018

MARTWA JESTEŚ PIĘKNA | BELINDA BAUER

Hejka! Dzisiaj przygotowałam dla was recenzję naprawdę godnego uwagi thrilleru/kryminału jakim jest książka "Martwa jesteś piękna" autorstwa Belindy Bauer. Premiera tej książki zaplanowana jest na 28 lutego.


Eve Singer zarabia na życie, opisując zbrodnie. Pracuje w telewizji jako reporterka kryminalna, ale jej kariera utknęła właśnie w martwym punkcie. Eve zdaje sobie sprawę, że musi zrobić wszystko, by sprostać oczekiwaniom żądnych sensacji widzów. Podobnie jest z mordercą: on również karmi się śmiercią, która go fascynuje. Ma w zwyczaju reklamować swoje makabryczne występy, chce, żeby cały świat podziwiał piękno umierania. Kiedy kontaktuje się z Eve, dziennikarka początkowo cieszy się, że jako pierwsza będzie mogła przesłać relację z miejsca zbrodni. Jednak szybko zrozumie, że zabójca ma dwie obsesje. Pierwszą jest mordowanie ludzi w miejscach publicznych. A drugą – ona sama…
opis z lubimyczytac.pl

Książka podzielona jest na 3 części, w których rozdziały napisane są z punktu widzenia Eve jak i tajemniczego mordercy zafascynowanego naszą główną bohaterką. Rozdziały są krótkie , a styl pisania autorki przyjemny dlatego przez książkę można przebrnąć bardzo szybko mimo tego,że tematyka nie jest lekka a książka ma  ponad 400 stron. Uważam że duże brawa należą się dla autorki,która  w krótkich opisach zawarła wszystkie najważniejsze informacje tak,że ja się czułam jakbym była  w Londynie  (bo tam rozgrywała się akcja) razem z bohaterką.

Co do bohaterów (a trochę ich było) to chciałabym wyrazić swoją opinię o Eve i mordercy. Zacznijmy od dziennikarki kryminalnej Eve Singer,która swoim zachowaniem zafascynowała mordercę, a zarazem stała się jego celem. Eve to kobieta,która nie ma łatwego życia. Pomijając fakt,że pracuje jako dziennikarka kryminalna musi zajmować się swoim ojcem,który nawet jej nie pamięta. Muszę przyznać,że jest to bardzo odważna bohaterka,która za wszelką cenę dąży do nagrania jak najlepszego materiału z miejsca zbrodni. Z Eve bardzo się polubiłam i bardzo emocjonalnie reagowałam na to co się z nią dzieje w kolejnych rozdziałach.
Za to próbowałam zrozumieć motywy mordercy do popełniania tych wszystkich zbrodni,które nazywał sztuką. Było to stopniowo wytłumaczone w książce,ale ja i tak nie mogłam zrozumieć jak można robić takie rzeczy. Bardzo mną wstrząsnęło to co stało się z jego matką (ale tego dowiecie się podczas czytania książki). A po za tym rozdziały z jego przemyśleniami były bardzo tajemnicze i za dużo nie zdradzały.
Oprócz dwóch głównych bohaterów w powieści pani Belindy Bauer mamy mnóstwo postaci drugo- i trzecio- planowych takich jak ojciec Eve, który stracił pamięć i nie pamięta ani śmieci żony ani swojej córki. 


Podsumowując książka bardzo mi się podoba. Jest to powieść,która cie rozbawi, przestraszy i za razem skłoni do przemyśleń. Bohaterzy i wydarzenia,jak już wspominałam są bardzo dobrze opisani, a autorka nie rozciąga niepotrzebnie fabuły. Książkę polecam osobom od 15 roku życia ,które umieją poradzić sobie z bardzo dokładnymi opisami morderstw i miejsc zbrodni. Jeszcze raz chcę ją wam serdecznie polecić i przypomnieć,że  premiera już 28 lutego.
za książkę chcę bardzo podziękować wydawnictwu muza

2 komentarze:

  1. Super blog, piszesz bardzo profesjonalne recenzje. Jestem nimi zachwycona, dlatego dodaję Twojego bloga do obserwowanych.
    Co do książki, już tyle o niej słyszałam, że na pewno ją niebawem kupię i przeczytam.

    Zapraszam do siebie: http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/02/dachoazy-kathriene-rundell.html

    OdpowiedzUsuń